Az intézmény fenntartójának a Gyvt. 35.§-a alapján – a szülői Érdekképviseleti Fórumot kell működtetni.
Az érdekképviseleti fórum feladata, hogy megvizsgálja az elé terjesztett panaszokat. Dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben. Véleményt nyilváníthat a gyermekeket érintő ügyekben az intézmény vezetőjének.
Javaslatot tehet az intézmény alaptevékenységével összhangban végzett szolgáltatások tervezéséről, működéséről, valamint az abból származó bevételek felhasználásáról. Egyetértési jogot gyakorol a házirend jóváhagyásánál.
A gyermekek szülője vagy más törvényes képviselője, valamint a gyermek érdekeinek védelmét ellátó érdekképviseleti és szakmai szervek panasszal élhetnek az intézmény vezetőjénél vagy az érdekképviseleti fórumnál: az ellátást érintő kifogások orvoslása érdekében, a gyermeki jogok sérelme, továbbá az intézmény dolgozói kötelezettségszegése esetén vagy az iratbetekintés megtagadásakor.
Az intézmény vezetője, illetve az érdekképviseleti fórum a panaszt kivizsgálja és tájékoztatást ad a panasz orvoslásának más lehetséges módjáról 15 napon belül.
A gyermek szülője vagy más törvényes képviselője az intézmény fenntartójához vagy gyermekjogi képviselőhöz fordulhat, ha az intézmény vezetője vagy az érdekképviseleti fórum 15 napon belül nem küld értesítést a vizsgálat eredményéről, vagy ha a megtett intézkedéssel nem ért egyet.